HTML

the Robin Hood experience

Kedves Mindenki! Ezen bloggal az a célom, hogy ERASMUS-ösztöndíjas angliai-nottinghami tartózkodásom mindennapjait "konzerváljam", és veletek megosszam. Élményeimről igyekszem érdekesen és változatosan beszámolni, anélkül, hogy ömlengőssé válna az egész. Szóval nem ígérhetek mást, csak sztorikat, fotókat és Angliát magyar alaphangról.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

  • főzőcske okosan: Csak így tovább! (2011.10.29. 16:14) Jó estét, jó szurkolást!
  • bM: Fotóóók! :D Nagyon szép az egyetem! (2011.09.30. 18:32) She's our Hungarian girl
  • bM: „Úgy éreztem magam, mint valami brit filmben” – na ezt én is kipróbálnám. Több mint szívesen :)! (2011.09.20. 23:16) Első nap

2011.11.12. 18:38 akacteastab

Turning twenty

És ez is eljött: tinédzser éveim a mai nappal hivatalosan is lezárultak. Kár, mert ez eddig olyan jó kifogás volt minden elkövetett hülyeségért, nem mintha ez olyan jellemző lett volna rám.

A nap meglehetősen csendesen telt: a lakótársaim nagy része utazgat, így üres volt a ház, csak egy páran maradtunk, és mi sem pattogtunk túlságosan. A reggelem különösen jól indult, mert az ajtóm előtt egy nekem címzett csomag várta, hogy közelebbről is megszemléljem. Az ajándékozó Ha volt, kedvenc (és egyetlen) amerikaim. Kaptam tőle, sálat, sapkát, kesztyűket, ami tulajdonképpen vicces is egy kicsit, mert kaliforniaiként képzelem, hogy nem túl sok meleg holmit vásárolt még életében. Szóval neki is élmény lehetett, nem csak nekem. Most persze kezdhetek agyalni, hogy én mivel lepjem meg majd a szülinapján...

Amúgy igyekeztem előnyt kovácsolni abból, hogy meglehetősen egyedül töltöttem a nap nagy részét. Ákost hallgattam, Atonement-et olvastam, dolgoztam a platónos beadandómon, ebédet főztem, válaszolgattam a felköszöntésekre, készülgettem a jövőheti óráimra, megvettem a vonatjegyet a lutoni reptérre. És közben próbáltam nem túlságosan izgatott lenni az esti mozizástól. A film: Wuthering Heights, a legújabb verzió, és az első, amelyben Heathcliffet nem "fehérember" játssza.

Én sejtettem, hogy nem mindennapi moziélmény lesz, de azért erre én sem számítottam. A rendezőnő odapakolta elénk a teljes yorkshire-i tájat, esővel, sárral, széllel, hóval, élő és döglött állatokkal, kosszal, mocsokkal, hideggel. Mindezt teljesen némán, zenei aláfestés nélkül. Nem is csoda, hogy sokan félúton feladták, és elhagyták a mozitermet. Nagy megkönnyebbülésemre az ausztrál Natalie (akit már az Agnes Obel koncertre is "bepaliztam") hősiesen tűrt, bár a film végén nem rejtette véka alá nem éppen pozitív véleményét. Azt belátom én is, hogy valószínűleg nem ez az a verzió, amit meg kellene néznie az embernek, ha az első Üvöltő szelek filmélményére készül. De én már nem egy változatot láttam, és bár Ralph Fiennes mindvégig a legtökéletesebb Heathcliff marad a számomra, ez a film annyira "más" volt, hogy nem lehet figyelmen kívül hagyni. És ki tudja, holnapra talán már azt is el tudom dönteni, hogy utáltam-e vagy imádtam.
 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://mynottingham.blog.hu/api/trackback/id/tr853375014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása