HTML

the Robin Hood experience

Kedves Mindenki! Ezen bloggal az a célom, hogy ERASMUS-ösztöndíjas angliai-nottinghami tartózkodásom mindennapjait "konzerváljam", és veletek megosszam. Élményeimről igyekszem érdekesen és változatosan beszámolni, anélkül, hogy ömlengőssé válna az egész. Szóval nem ígérhetek mást, csak sztorikat, fotókat és Angliát magyar alaphangról.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

  • főzőcske okosan: Csak így tovább! (2011.10.29. 16:14) Jó estét, jó szurkolást!
  • bM: Fotóóók! :D Nagyon szép az egyetem! (2011.09.30. 18:32) She's our Hungarian girl
  • bM: „Úgy éreztem magam, mint valami brit filmben” – na ezt én is kipróbálnám. Több mint szívesen :)! (2011.09.20. 23:16) Első nap

2011.10.17. 22:59 akacteastab

Hétfő: avagy próbáljuk meg utolérni magunkat

Először is minden kedves olvasómtól elnézést szeretnék kerni, amiért ilyen csúnyán elhanyagoltam a blogot. Nem szép tőlem, pláne úgy, hogy megbízható forrásból tudom, hányan is olvassátok a blogot naponta. A helyzet az, hogy egyre sűrűsödik a tennivaló, egyre korlátoltabb az az idő, amit nyugisan a laptopom előtt tölthetek el. Persze a nap eseményeit így is feljegyzem: blokkokra, jegyzetek szeleire, random papírfecnikre. A hétfői adag többek között például így szól: "időben beértem a >rettegett< szemináriumra", "no talking", " utolsó adalék a multikultihoz", "Cambridge".

Ezekből a szösszenetekből szerencsés esetben még aznap kerekedik valami bejegyzés, máskor (és sajnos ez kezd gyakoribbá válni) egy nap is beletelik, mire blogra vetem gondolataimat. A bejegyzések datálásával persze csalok, hogy pontosan tudjam követni, hanyadik napja taposom már az igát Angliában.

Tehát akkor hétfő: Ma igyekeztem a szokásosnál is nagyobb figyelmet fordítani arra, hogy ezúttal ne késsem le a legproblémásabb tanárom szemináriumát. Politics of European Integration: szóval EU-szkepticizmus száműzve, európaiság előkészítve. Én tényleg a legjobb szándékkal ültem be az órára, és az első 10 percben még azt is hittem, hogy jutunk valamire. De aztán egyre nyilvánvalóbbá vált, hogy szeminárium ide, szeminárium oda, itt bizony az előadón kívül más hangját nem igen fogjuk hallani. Ez nagyon jó akkor, ha nincs mondanivalód, de kimondottan frusztráló, ha lenne véleményed.

Csoporttársaimat nem igazán zavarta a dolog, még azt a ciprusi-brit lányt sem, aki pedig nagyon törekvőnek tűnt. Amúgy meglehetősen sokat bénázok, mire lépésről lépésre kiderítem, "kinek hol van az otthon", "ki hova tartozik": Lengyelország, Etiópia, Ciprus. Nekem persze ők többé kevésbé mind britek, elvégre is itt születtek, tökéletesen beszélik a nyelvet, teljesen élik és értik a kultúrát. (ÉS így ezennel megígérem, hogy a multikulti további ecsetelgetését berekesztem, elvégre is a 21. században ez teljesen normális.)

A mai napra még a régóta tervezett cambridge-i kirándulásunk véglegesítése maradt. Így már ha törik, ha szakad, szombaton ellátogatok az angol felsőoktatás egyik fellegvárába kicsit szájattátani.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://mynottingham.blog.hu/api/trackback/id/tr223315428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása