HTML

the Robin Hood experience

Kedves Mindenki! Ezen bloggal az a célom, hogy ERASMUS-ösztöndíjas angliai-nottinghami tartózkodásom mindennapjait "konzerváljam", és veletek megosszam. Élményeimről igyekszem érdekesen és változatosan beszámolni, anélkül, hogy ömlengőssé válna az egész. Szóval nem ígérhetek mást, csak sztorikat, fotókat és Angliát magyar alaphangról.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • főzőcske okosan: Csak így tovább! (2011.10.29. 16:14) Jó estét, jó szurkolást!
  • bM: Fotóóók! :D Nagyon szép az egyetem! (2011.09.30. 18:32) She's our Hungarian girl
  • bM: „Úgy éreztem magam, mint valami brit filmben” – na ezt én is kipróbálnám. Több mint szívesen :)! (2011.09.20. 23:16) Első nap

2011.11.22. 22:35 akacteastab

Lógok

Eddig meglehetősen lelkiismeretesen jártam be az óráimra, és ma sem jódógómba' hagytam ki az egyik kedvenc előadásomat, hanem mert úgy ítéltem meg, helyesebb ha ágyban maradok, míg elmúlik a lázam. London hidege ugyanis nem maradt következmények nélkül és kiegészülve a birminghami hostel-megfázás maradványaival most meglehetősen ütős párost alkot. De tea van bőven, valami angol neocitránféle is akad, meg jó kis algopyrin még otthonról.

Délutánra egyébként jobban lettem, így senki sem tarthatott vissza kommunizmusos óráimtól (egy szeminárium és egy előadás) Nem kis nehézségek árán találtam meg a termeket a Clifton campuson, ami egyébként 30-40 perc buszozásra van a városközponttól. (Visszafele mindig több, gyakran az egy órát is túllépi a csúcsforgalom miatt.) De hálistennek nem késtem, és kellőképpen felkészült is voltam. Sőt, mint kiderült, felkészültebb, mint a nagytöbbség. Clint Eastwood szemináriumai úgy néznek ki, hogy mindig kapunk előre pár kérdést, amiket otthon önállóan meg kell válaszolni, hogy aztán az órán majd közösen megbeszéljük őket. A mai téma Sztálin volt olyan kérdésekkel mint például: "Milyen célt szolgált a terror és a politikai tisztogatások az 1930-as években?", "Elkerülhető lett volna Sztálin hatalomrakerülése?", "Miért volt szükség a mezőgazdaság erőszakos kollektivizálására és a nehézipar aránytalan fejlesztésére?" A kérdések teljesen összhangban vannak az előadások anyagával, nem nehéz őket kisilabizálgatni. De én nem tudom miért, ma már a harmadik alkalom volt, hogy valaki olyan mellé sikerült leülnöm, akinek halvány fogalma sem volt még csak a témáról sem. És mivel általában az óra elején mindenki a szomszédjával tárgyalja meg először a feladatot, már harmadjára találtam magam az "okoskodó" kelet-európai szerepében. Mondjuk hálistennek eddig mind meglehetősen éleseszűek voltak, így miután az ember elhintette nekik a szükséges lexikális háttérinfókat, elég jól elboldogultak. (Kompetencia alapú oktatás? Hm, lehet, hogy nem is rossz ötlet, de egy idő után nem marad senki, aki elmagyarázza a háttérinfókat...)
 

 

Szólj hozzá!

Címkék: london clint eastwood birmingham


A bejegyzés trackback címe:

https://mynottingham.blog.hu/api/trackback/id/tr893413032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása