HTML

the Robin Hood experience

Kedves Mindenki! Ezen bloggal az a célom, hogy ERASMUS-ösztöndíjas angliai-nottinghami tartózkodásom mindennapjait "konzerváljam", és veletek megosszam. Élményeimről igyekszem érdekesen és változatosan beszámolni, anélkül, hogy ömlengőssé válna az egész. Szóval nem ígérhetek mást, csak sztorikat, fotókat és Angliát magyar alaphangról.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • főzőcske okosan: Csak így tovább! (2011.10.29. 16:14) Jó estét, jó szurkolást!
  • bM: Fotóóók! :D Nagyon szép az egyetem! (2011.09.30. 18:32) She's our Hungarian girl
  • bM: „Úgy éreztem magam, mint valami brit filmben” – na ezt én is kipróbálnám. Több mint szívesen :)! (2011.09.20. 23:16) Első nap

2011.12.01. 17:51 akacteastab

Sztrájk

Ez az angol időjárás eléggé megfejthetetlen. Tulajdonképpen már vagy két hónapja ugyanolyan, eltekintve a rekordmelegtől október végén, november elején. Reggel és este picit hűvös van, de napközben abszolút viselhető a hőmérséklet. A télikabát-vásárlásom nyilvánvalóan túlzás volt, nem lesz itt éppen semmilyen tél, hogy a havat ne is említsük.

Mondjuk azért én már észrevettem jeleket, amik a közelgő nagy hidegre utalnak. A közeli parkban lakó mókusok aktivitása szemmel láthatóan intenzívebbé vált az elmúlt napokban, és egyre több a varjú is a városban. Az én ablakom előtt is lézeng néha egy-kettő, kíváncsian nézelődnek befele. Nem sok mindent látnak: a szobám továbbra is meglehetősen "minimál", bár van adventi "koszorúm" és néhány szép képeslapom. Igyekszem nem túl sok kacatot felhalmozni, mert már így is tele az összes bőröndöm, és akkor az új szerzeményeimnek (pár könyv és CD) még nem is találtam helyet.

Meg aztán a jegyzeteimet sem akarnám itt hagyni. Elvégre is elég sok munkám van bennük, és később még hasznosnak is bizonyulhatnak. Lényeg a lényeg: a hazarámolás módját még át kell gondolnom, ha nem akarok csillagászati összegeket fizetni a reptéren a plusz kilók miatt.

A mai előadásaim elég nehezek voltak, de mint kiderült, nem én voltam az egyetlen, aki ilyen-olyan problémákkal küzdött. Nem tudom, hallottatok-e róla, de tegnap itt országszerte sztrájkok voltak: közalkalmazottak tüntettek a nyugdíjrendszer átalakítása ellen kifejezve elégedetlenségüket az egész fennálló rendszerrel kapcsolatban. Tanárok, orvosok, reptéri dolgozók tagadták meg a munkát meglehetősen kaotikus állapotokat teremtve. Én nem sokat érzékeltem az egészből, mivel nem nagyon mozdultam ki otthonról. De aztán ma bepótolhattam a lemaradást. Az egyik előadónk ugyanis maga is részt vett a sztrájkban, és a mai előadáson beszélt is egy kicsit a "tapasztalatairól."  Saját elmondása szerint 35 éves nottinghami pályafutása során még sosem látott ekkora megmozdulást. Még az 1984-85-ös bányászsztrájkot is felülmúlta, ami azért nagy szó. (A sztrájk nekünk a Billy Elliot című fimből/musicalből lehet ismerős.) Lényeg a lényeg: drága előadónk a tegnapi demonstrációt ünnepléssel zárta, és hát egy pubban eltöltött este-éjszaka nem igazán könnyíti meg a nemzetállam jövőjéről való elmélkedést a  "másnapon". De neki tulajdonképpen bármit meg tudnék bocsátani, mert még másnaposan is jobban ad elő, mint egy-két egyén itt, vagy akár otthon.
 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://mynottingham.blog.hu/api/trackback/id/tr993434543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása