HTML

the Robin Hood experience

Kedves Mindenki! Ezen bloggal az a célom, hogy ERASMUS-ösztöndíjas angliai-nottinghami tartózkodásom mindennapjait "konzerváljam", és veletek megosszam. Élményeimről igyekszem érdekesen és változatosan beszámolni, anélkül, hogy ömlengőssé válna az egész. Szóval nem ígérhetek mást, csak sztorikat, fotókat és Angliát magyar alaphangról.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • főzőcske okosan: Csak így tovább! (2011.10.29. 16:14) Jó estét, jó szurkolást!
  • bM: Fotóóók! :D Nagyon szép az egyetem! (2011.09.30. 18:32) She's our Hungarian girl
  • bM: „Úgy éreztem magam, mint valami brit filmben” – na ezt én is kipróbálnám. Több mint szívesen :)! (2011.09.20. 23:16) Első nap

2011.11.23. 20:18 akacteastab

NHS

Betegség fronton nem sok változás van. A láz szerencsére feladni látszik a dolgot, de azért gondoskodott utánpótlásról is egy kiadós fülfájás személyében. Fülfájással engem a világból ki lehet kergetni, lázzal (és persze szülői nyomással) együtt pedig még az orvoshoz is. Mondjuk persze az is döntő tényező volt, hogy kíváncsi voltam az angol egészségügyre. Ez is valami olyasmi, mint a vasútállomások: a közlekedési hálózat és az orvosi rendelők sokkal többet mondanak el egy országról, mint az összes turistalátványosság és kulturális köret együttvéve.

Azért nagyon nyugat, nagyon. Precíz recepció, tisztaság, szervezettség, segítőkészség. Én időpontra mentem, így a várakozás alapból kilőve, mondjuk amúgy talán szívesen is várakoztam volna. (Volt nálam olvasnivaló is.) Még a félév elején az egyetemen keresztül regisztráltak minket itteni háziorvosainknál. Én egy bizonyos K Kaur-t "kaptam", de végül egy másik orvoshoz küldtek. Nem mondanám, hogy túlzásba vitte a dolgot, de türelmesen végighallgatott, belekukkantott a fájós füleimbe, majd közölte, hogy nincs gyulladás, de azért biztos, ami biztos, felír nekem egy adag antibiotikumot. Ezen kicsit megdöbbentem, mert kb. az egész rendelő ki volt plakátolva antibiotikum-ellenes poszterekkel. Meg hallottam is, hogy "nyugaton" nem túl népszerű ez az egész antibiotikumozás, és az orvosok próbálják elkerülni, hogy lépten-nyomon ezt írják fel a pácienseknek.

A gyógyszertár a rendelőintézet mellett van, úgyhogy gyorsan ki is váltottam a receptet. Ha nem esel valamilyen kedvezményezett kategóriába (kisgyerekek, idősek, krónikus betegek stb.), akkor egységesen minden orvos által felírt gyógyszerért 7.40-et kell fizetned. (Igen, elég drága.) De én már annak is örültem, hogy maga az ellátás ingyen volt, szóval fizettem és távoztam. Az angol egészségügy nálam jelesre vizsgázott. (Ami kb. el is várható, miután több, mint valószínű, hogy a legjobb orvosaink dolgoznak náluk...)

Szólj hozzá!

Címkék: nhs


A bejegyzés trackback címe:

https://mynottingham.blog.hu/api/trackback/id/tr583413127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása